Gisteren ontving ik de Wijckwijzer in mijn mailbox; de
nieuwsbrief van de school van Keet. In het begeleidend mailtje stond: ‘Bijgaand
treft u de Wijckwijzer van november aan. Daarnaast ontvangt u informatie over
gitaarlessen in de wijk.’ Nieuwsgierig open ik de bijlage over de gitaarles.
Vorig jaar deed Keet mee aan het muziekproject ‘Muziek in West’ en ik ben
benieuwd of er een vervolg op komt. Maar niets daarover. Het blijkt een flyer
te zijn van Ger en Daniel die een muziekschool in de wijk zijn begonnen.
Inclusief aanbieding van gratis proefles en andere voordelen.
Ik stoot Henno aan die naast mij zit en uit mijn verbazing
over deze reclame in mijn mailbox. ‘Maar hé’, zeg ik, ‘misschien kunnen we bij
de volgende Wijckwijzer wel een flyer doen over skateboardlessen. Of misschien
ook een foldertje van Keets gitaarleraar Johan. Die trouwens wel een paar euro
meer vraagt dan Ger en Daniel voor een half uurtje les.’ Ik raak op dreef. ‘Of
we kunnen in de begeleidende mail laten opnemen dat deze Wijckwijzer mede
mogelijk wordt gemaakt door de club van relaxte moeders. En dan is het ook wel
aardig om te vermelden dat het bier bij de Nettorama deze week in de aanbieding
is.’ Hoe meer ik erover nadenk hoe vreemder ik het vind.
Ik kan beter een Ja/Nee-sticker op mijn mailbox plakken:
nee, geen reclame meer, ja, wel nieuwsbrieven. Voor het geval er wel een nieuwe
muziekproject start.
Leuke blog. Zo'n sticker zou wel een uitkomst zijn inderdaad! Wij krijgen bij de nieuwsbrief bijna nooit reclame. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als ie vanaf januari per mail komt. Dan zou dat een leuk punt voor de ouderraad zijn, waar ik natuurlijk in zit! ;)
BeantwoordenVerwijderen